Centura metropolitană, proiectul care va descongestiona traficul în Floreşti

Centura metropolitană, proiectul care va descongestiona traficul în Floreşti

4 milioane de euro plăteşte Primăria, din bugetul propriu, pentru realizarea acestor documentaţii. Primarul Emil Boc a spus de mai multe ori că speră ca banii să fie recuperaţi din fonduri europene. Câştigătorul ar urma să încaseze bani şi de la comunele Gilău, Floreşti şi Apahida.

Ofertele pentru această licitaţie au putut fi depuse până în 27 aprilie. Emil Boc a dat câteva detalii. “O spun în premieră: sunt cinci oferte depuse. De azi, analizăm documentele şi urmează ca, în urma evaluării, să stabilim câştigătorul. Din fericire, nu a fost contestat caietul de sarcini, să sperăm că nu vor exista contestaţii nici după ce vom stabili oferta câştigătoare”, a declarat primarul.

Perioada de realizare a realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a proiectului de autorizaţie de construcţie este de peste un an, iar aceasta nu include faza de avizare a proiectului.

Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în master planul general de transport, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro, însă preţul final va putea fi stabilit abia după licitaţia de execuţie. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele ar schimba foarte mult traficul din Floreşti.

Acest drum costă aproximativ 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi se estimează că va costa 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

sursa: Ziua de Cluj

DISTRIBUIE